شرکت آرمه، با بیش از پنج سال سابقه در زمینه تامین تجهیزات صنعتی، به ارتقاء کیفیت و صنعتی‌سازی تجهیزات مورد استفاده در پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های ایران می‌پردازد. از جمله خدمات این شرکت، تامین و واردات محصولات برند WIKA آلمان، از جمله گیج های فشار، می‌باشد.

لوله بوردن در گیج های فشار WIKA

محدوده کاربرد این گیج‌ های فشار با لوله بوردن، شامل محیط‌های مایع و گازی است. برای وظایف اندازه‌گیری در محیط‌های تا حد زیادی فلزی، کم‌لزج و بدون تشکیل بلور، حتی در محیط‌های خورنده، نسخه‌های استیل‌نس استفاده می‌شوند.

انتخاب گیج های فشار مناسب

عوامل تعیین‌کننده انتخاب گیج فشار عبارت‌اند از نوع فشار قابل اندازه‌گیری، دامنه مقیاس، اندازه نامی (NS، قطر کیس) و کلاس دقت گیج. دامنه‌های مقیاس توسط استاندارد EN 837 تنظیم شده‌اند و واحد فشار ترجیحی بار است. اندازه‌های نامی (NS) برای ابزارهای اندازه‌گیری فشار به صورت زیر مشخص شده‌اند: NS 40، 50، 63، 80، 100، 160 و 250. کلاس دقت میزان انحراف مجاز نشانگان در درصد از ارزش مقیاس کامل را مشخص می‌کند.

گیج های فشار با لوله بوردن برای فشار نسبی

مناطق کاربرد این گیج های فشار با لوله بوردن شامل محیط‌های مایع و گازی است. برای وظایف اندازه‌گیری در محیط‌های خورنده، کم‌لزج و بدون تشکیل بلور، حتی در محیط‌های خورنده، نسخه‌های استیل‌نس مناسب هستند. پر کردن مایع مورد نیاز در مورد گیج فشار، حتی با بارهای فشار دینامیک بالا و لرزش‌ها، به خوانایی دقیق نشانگان فشار کمک می‌کند.

گیج های فشار با المان دیافراگم برای ایمنی بار

این گیج های فشار با المان فشار دیافراگم برای محیط‌های گازی و مایع خورنده مناسب هستند. گیج‌های فشار با اتصالات فلنج باز حتی برای محیط‌های بسیار لزج و آلوده، در محیط‌های خورنده نیز مناسب هستند. بسته به مدل و محدوده فشار دستگاه، ایمنی بار برابر با 3x یا 5x از ارزش مقیاس کامل استاندارد است. این ایمنی بار حتی برای طراحی‌های خاص با فشار 10، 40، 100 یا 400 بار (145، 580.2، 1,450.4 psi) نیز ممکن است. دقت اندازه‌گیری حفظ می‌شود و با بارهای فشار دینامیک بالا و لرزش‌ها، پرکردن مایع درون کیس گیج فشار به خوانایی دقیق کمک می‌کند. مواد خاص اختیاری برای بخش‌های تماس با مایع نیز در دسترس هستند.

گیج‌ های فشار با المان کپسول برای فشارهای بسیار پایین

محدوده کاربرد این گیج‌های فشار شامل محیط‌های گازی می‌شود. محدوده‌های مقیاس بین 0 … 2.5 mbar (0 … 0.04 psi) و 0 … 1,000 mbar (0 … 14.5 psi) با کلاس دقت از 0.1 تا 2.5 قرار دارد. ساختار این گیج‌های فشار از دو دیافراگم دایره‌ای، بافته‌شده و با یک اتصال چسبی فشارتنگ در لبه، تشکیل شده است. در موارد خاص، حفاظت در برابر بارزدایی نیز ممکن است. این گیج‌های فشار عمدتاً در فناوری آزمایشگاهی و واکیوم، یا در مهندسی پزشکی و زیست‌محیطی برای نظارت بر فیلترها و اندازه‌گیری محتوا استفاده می‌شوند.

گیج‌ های فشار مطلق

زمینه‌های استفاده از گیج‌های فشار مطلق، زمانی که فشارهای اندازه‌گیری شده مستقل از نوسانات طبیعی فشار جوی هستند، به کار می‌روند. فشار محیط اندازه‌گیری مقابل یک فشار مرجع تعیین می‌شود که معادل صفر فشار مطلق است. محدوده‌های مقیاس برای این گیج‌های فشار بین 0 … 25 mbar (0 … 0.4 psi) مطلق تا 0 … 25 bar (0 … 362.6 psi) مطلق است، با کلاس دقت از 0.6 تا 2.5. این گیج‌های بسیار دقیق برای نظارت در ماشین‌های بسته‌بندی و پمپ‌های واکیوم مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین برای نظارت بر فشارهای تکثیف در آزمایشگاه‌ها یا تعیین فشار بخار در مایعات استفاده می‌شوند.

گیج‌ های فشار دیفرانسیل

گیج‌های فشار دیفرانسیل با انواع گسترده‌ای از المان‌های فشار کار می‌کنند. به علت این تنوع، محدوده‌های اندازه‌گیری از 0 … 0.5 mbar (0 … 0.007 psi) تا 0 … 1,000 bar (0 … 14,503.8 psi) و فشارهای استاتیک تا 400 bar (5,801.5 psi) امکان‌پذیر است. این گیج‌های فشار دیفرانسیل برای نظارت بر جریان محیط‌های گازی و مایع و درجه آلودگی در سیستم‌های فیلتراسیون استفاده می‌شوند. همچنین برای نظارت بر فشار در اتاق‌های تمیز و اندازه‌گیری سطح در مخازن بسته نیز مناسب هستند. همچنین برای کنترل نظام‌های پمپ‌زنی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت آرمه

شرکت آرمه به عنوان نمایندگی برند WIKA آلمان در ایران با ارائه محصولات با قیمت رقابتی، تاکید بر مزایای رقابتی آنها دارد. تمامی محصولات با ۱۲ ماه گارانتی و ۱۵ سال خدمات پس از فروش ارائه می‌شوند. این خدمات شامل تضمین کیفیت و پشتیبانی در طولانی‌مدت پس از خرید محصولات می‌باشد.

گیج های فشار برند WIKA

با توجه به اطلاعات فنی ارائه شده، انتخاب گیج فشار مناسب برای هر نیاز به فاکتورهای مهمی چون نوع فشار، محدوده مقیاس، اندازه نامی و کلاس دقت وابسته است. برند WIKA آلمان با ارائه گیج های فشار با لوله بوردن و المان دیافراگم، یک گزینه ایده‌آل برای تجهیزات صنعتی در پتروشیمی و پالایشگاه‌ها فراهم کرده است.

اینستاگرام شرکت آرمه